ارجمند گفت: رشته‌های متنوع صنایع‌دستی در استان زنجان که منسوخ  شده‌اند به تدریج در حال احیاء هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، ارجمند مدیرکل میراث‌فرهنگی استان زنجان گفت: ۱۰ رشته منسوخ‌شده صنایع‌دستی استان زنجان از جمله جاجیم‌بافی پنبه‌ای، پرده بافی، مسگری، انگشترسازی، پلاس بافی، مینای ملیله، تنورسازی، آینه‌کاری، کنده‌کاری روی مس و البسه محلی از ۱۵ سال گذشته تا به امروز احیاء شده است.

او بااشاره به اینکه رشته‌های صنایع‌دستی علاوه بر اشتغالزایی می‌توانند برای رونق اقتصادی خانواده ها موثر باشند، افزود: افرادی که  صلاحیت و تبحر آن ها مورد تأیید قرار گیرد می‌توانند از حمایت‌ها، دریافت مجوز و دریافت تسهیلات کم‌بهره به منظور احیاء و تولید صنایع‌دستی استفاده کنند.
ارجمند ادامه داد: زنجان یکی از استان‌های موفق در تولید صنایع‌دستی است و با احیای صنایع‌دستی مسیر رونق گردشگری و کارآفرینی در این استان هموار خواهد شد و با آموزش و مستندسازی می‌توان نحوه اجرای این رشته‌های اصیل و ریشه‌دار را به نسل جوان علاقه‌مند انتقال داد تا حداقل به فراموشی سپرده نشود.

او افزود: در تلاشیم تا با راه‌اندازی بازارچه‌ها و کارگاه‌ها رشته‌های مختلف صنایع‌دستی را در معرض دید مردم قرار دهیم تا با دست آفریده‌های زیبای زنجان آشنا شوند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.